Персона:
Весна, Елена Борисовна

Загружается...
Profile Picture
Email Address
Birth Date
Научные группы
Организационные подразделения
Организационная единица
Институт фундаментальных проблем социо-гуманитарных наук
Институт фундаментальных проблем социо-гуманитарных наук (ИФП СГН) был создан в 2022 году для решения стратегических задач развития НИЯУ МИФИ. Основной целью создания ИФП СГН является повышение качества гуманитарного образования. В связи с этим, в число приоритетных задач Института входит: консолидация гуманитарных ресурсов НИЯУ МИФИ; курирование междисциплинарных исследований и проектов.
Статус
Проректор, доктор психологических наук, профессор, председатель Экспертного совета ВАК по педагогике и психологии при МОН РФ
Фамилия
Весна
Имя
Елена Борисовна
Имя

Результаты поиска

Теперь показываю 1 - 2 из 2
Загружается...
Уменьшенное изображение
Публикация
Только метаданные

Novel approach to the formation of the engineering skills of students

2016, Sysoev, A. A., Весна, Елена Борисовна

Загружается...
Уменьшенное изображение
Публикация
Открытый доступ

About a New Model of Engineering Training

2019, Sysoev, A. A., Aleksandrov, Y. I., Весна, Елена Борисовна

The aim of the article is to present a model of training engineers based on new approaches to engineering education, taking into account the modern achievements of psychology. The authors believe that the main reason for the insufficient level of engineering training is the discrepancy between the essence of the knowledge transferred to students (both form and content) to the specifics of engineering activity. Therefore, the most important task is to eliminate this contradiction. The basis of the proposed model of engineering training is the design of the educational process in the logic of engineering process in the development of innovative technology. This learning technology called “Simulation-Activity Technology of Engineering Training” (SATET) has been developed and tested at the National Research Nuclear University MEPhI in training engineersdevelopers of innovative technology. The foundations laid in the proposed technology of engineering training, and the mechanisms for its implementation can be considered as a start for the development of a new paradigm of training engineers.